Esküvői kulisszatitkok

GYŰRŰTŐL AZ OLTÁRIG

Esküvői kulisszatitkok (nem csak) menyasszonyoknak

Az elmúlt évek alatt rengeteg párral találkoztunk, beszélgettünk. Feltűnt, hogy mennyi kihívás, akadály áll előttük, ami megkeseríti, az amúgy édes időszakot.

Fájt látni számunkra, hogy a menyasszonyok mennyire kikészülnek mire eljutnak az esküvőjük napjáig. Elhatároztuk, hogy létrehozzuk ezt az oldalt, hogy

támogassuk a párokat és a menyasszonyokat, hogy az esküvő előtti időszak, tényleg az örömteli várakozásról szóljon. Küldetésünknek tartjuk, hogy elsimítsuk és

könnyebbé tegyük a menyasszony és a vőlegény útját a gyűrűtől az oltárig.

Törjük meg a csendet és beszéljünk róla! Neked az első, nekünk a több századik esküvőnk lesz. Teljesen normális, ha nem értesz mindenhez,

és stresszelnek az új ismeretlen feladatok.

Mi azért vagyunk, hogy támogassunk Téged abban, hogy élvezd az odavezető utat és az esküvő tényleg álmaid nagy napja legyen.

Igyekszünk majd minden témakörben, a lehető legtöbb felmerülő problémával foglalkozni. Új írások mellett, a régebbieket is folyamatosan bővítjük, ha találkozunk olyan új részletekkel, amikkel addig még nem. 

A Dekowest csapat küldetése, hogy az esküvő előtti időszakban, ne a ráncok és az ősz hajszálak szaporodjanak, hanem a boldogság és az öröm, mert ez az, amitől az esküvő igazán egy valóra vált leányálom.

Esküvőnk hatása a kapcsolatainkra

Azt már sokat hallhattuk, hogy az esküvőszervezés kapcsolatpróbáló időszak tud lenni, mennyasszony és vőlegény között, és óva intenek mindenkit attól, hogy az ebből fakadó feszültséget egymáson vezessék le. Arról már kevesebb szó esik, hogy más kapcsolatokra hogyan is hat ez a procedúra, családtagok, barátok, szakmabeli vagy félprofi ismerősök. A következő néhány írásban azt vesszük végig, milyen hatással lehet az esküvő szervezés emberi kapcsolatainkra. Még egy anya-lánya kapcsolatot is megviselhet, kezdjük is ezzel.

Anyák, lányok, esküvők

A lánya esküvője a legtöbb anyának elég kardinális kérdés,

talán a sajátjánál is fontosabb, és lássuk be, a szervezés stresszes és kimerítő tud lenni!

Így nem baj, ha áll mellettünk, valaki, aki ezt már egyszer végig csinálta, és a legjobbat akarja nekünk.

Viszont ezzel lehetnek problémák, az „esküvőzés” mára már komplett iparág lett, és rengeteg olyan dologra kell figyelni, amire 20-30 éve még nem.

Meg ugye az se biztos, hogy amiről egy szülő azt gondolja, hogy a legjobb a gyerekének, az valóban úgy is van.

Íme a leggyakoribb problémák és néhány ötlet a megoldásra, hogy az Örömanya ne csak egy szófordulat legyen az esküvőn……

Toddlers and tiaras 2.0, avagy hogyan NE szervezz esküvőt anyuval!

 

  • Sajnos sok anya észre sem veszi, hogy valójában saját álom esküvőjét tervezgeti, és elfelejti, hogy talán gyermekének más dolgok tetszenek, más stílusok, más zenék, más ételek, vagy más dolgok fontosak.

Csak kedvesen emlékeztesd, hogy ez a te esküvőd és tudod, hogy mit szeretnél és értékeled a segítségét, de bízzon benned nyugodtan, hiszen Ha életed párját ki tudtad választani, akkor lehet, hogy azt is eldöntheted egyedül (vagy életed párjával), hogy milyen színű legyen a szalvéta vagy, legyen-e húsleves….

  • Könnyen belecsúszhatnak abba a hibába, hogy be nem teljesült esküvői álmaikat próbálják valóra váltani, ezért forszírozhatnak olyan dolgokat, amik sehogy sem illenek a képbe, egy a helyszínhez nem illő dekorációt, vagy a menyasszonyhoz nem illő ruhát. Ráadásul még az is lehet, hogy hangoztatják is, hogy azért szeretnék, mert nekik nem lehetett.

Bűntudatból semmiképp ne hozz döntést, ez a nap nem erről szól, fogsz még elég kompromisszumot kötni a szolgáltatókkal.

ÜltetésiRend

Az ülésrend első körben gyakorlati problémának tűnik és ha tényleg mindenki szeret mindenkit még akkor is okozhat fejtörést, hiszen a terem elrendezése, az asztalok száma, a tálalás és a dekoráció mind-mind függ attól hogy hogyan és hányan ültök. 

De ez valljuk be, a legideálisabb eset. 

Nem kell rögtön a Rómeó és Júliára gondolni, de a legjobb családokban is előfordulnak viszályok, és van hogy egy esküvő sem tud ezeknek véget vetni, hiszen ez nem egy lányregény vége hanem a valóság.

Van hogy a kedves egybegyülteknek a szerelem mindent legyőz nem jelent semmit, meg hát- “nem is az ő szerelmük szóval tökmindegy”- alapon nem tudják félretenni problémáikat még addig se amíg kihül a rántott hús. 

Te pedig ahelyett hogy a hónapok óta várt, gondosan összeállított gasztronómiai csodákból álló menübe feletkezhetnél, -amiről a futópadon izzadva hetekig álmodoztál,-  játszhatod a tanár nénit, hogy szétültesd a veszekedő rokonokat.

Elég bosszantó lehet. Jobb hát elébe menni a problémának és gondosan megtervezni az ülésrendet.Következzen most egy stratégiai játék, ahol a tábla a terem, a karakterek a vendégek a tét pedig az esküvőd békéje. 

A leggyakoribb probléma vagy inkább érzelmileg a legsúlyosabb ha valamelyik, ne adj isten mindkét oldalon elvált szülők vannak.

Ennek a legenyhébb változata, ha mindenki boldogságban, de legalábbis békességben van egymással, mindenkinek van új és vállalható párja, mert akárhogy számolom ez összesen 8 darab szülő és ha ehhez még hozzávesszük a tanúkat is, a főasztal a fotókon kísértetiesen fog hasonlítani da Vinci Utolsó vacsorájához.

Aztán ott vannak a nehezítő körülmények, ha még vannak vitás helyzetek, vagy valamelyik szülő egyedül érkezik.

 

Még a fent említett békés  képnél is felmerülhet, hogy milyen sorrendben üljenek a szülők és partnereik. Hát még ha ez a béke annyira nem is áll biztos lábakon….

Mit lehet tenni ha  úgy érzitek a felmenők között a vita borítékolható?

Megpróbálhatjátok kisakkozni, hogy testvérekkel vagy tanúkkal szeparáljátok el a főasztalnál a problémás feleket.

De ahogy egy elszánt királynő simán letarolhatja a védvonalat a sakktáblán, ugyanúgy a vacsora közepén is kialakulhat egy patthelyzet, ami könnyen tönkre teheti a hangulatot. 

Érdemes  elejét venni a dolgoknak és inkább külön asztalhoz ültetni őket.

Ha valamelyikőtök szülei együtt vannak vagy legalábbis békében élnek egymással, velük is egyeztetni kell a helyzet miatt és őket is másik asztalhoz ültetni, hogy semmi sértődés ne legyen.

A főasztalnál pedig elég ha ketten ültök vagy esetleg négyen a tanúkkal.

A két fős főasztal lehet a legjobb megoldás, gyakorlati és érzelmi problémák megoldására is mert, akár a hely szűkös, akár az érzelmek viharosak, abba senki nem köthet bele, hogy ez a ti új életetek  kezdete, így csak ketten szeretnétek ott ülni és látni mindenkit, aki csak eljött ünnepelni a szerelmeteket.

A helyszínről mindent

A tökéletes helyszín kiválasztása ez esküvő megszervezésének Alfája és Omegája.

Több irányból is elindulhatunk vagy helyszínt választunk a dátumhoz vagy dátumot a helyszínhez.
Bár őszintén, szerintem a választás nagyon becsapós szó erre a folyamatra, a kutatás már inkább leírja a párokra váró feladatot.
A rugalmasság és gyakorlatias hozzáállás a kulcsa mindennek. Sajnos, ha az időpont tekintetében teljesen nyitottak vagytok is, de mindenképpen ragaszkodtok egy
helyszínhez, akkor fel kell készülni arra, hogy a népszerűbb helyeken akár 1-2 évre előre minden időpont foglalt. Ha nem siettek az esküvővel, akkor ez egy teljesen jó módszer, hiszen így legalább lesz idő a szervezésre és a szolgáltatók között is válogathattok egy távolabbi időpontra.

Vannak azonban, akik nem tudnak, vagy nem akarnak várni, és nem jegyespárként akarják iskolába íratni első gyermeküket. Előfordulhatnak, olyan sürgető tényezők, legyenek bár jók vagy rosszak, amik nem hagynak időt a várakozásra. Ilyen esetekben viszont fel kell készülni rá, hogy lánykérés és az esküvő közötti idő rövidsége a szervezés során kötött kompromisszumok listájának hosszát növeli. Igazából azt lehet mondani, hogy nagyon szerencsések vagyunk, ha találunk egy helyszínt, ami
minden praktikus szempontnak megfelel és emellett még úgy is néz ki, ahogy szeretnénk.

Hogy segíthessünk nektek a helyszín keresésében összeszedtünk néhány kérdést, amit mindenképpen tegyetek fel, mielőtt rábólintotok egy helyre.

1, Befogadó képesség.

Mit lehet tenni, ha elsőre nem vagytok biztosak benne, hogy tényleg elég nagy lesz-e a tér?

Mivel az esküvők előkészületei alatt még szoktak körbe vezetni jövendő párokat, így ti is kérhettek egy olyan időpontot a helyszín bejárásra, amikor egy, a tietekhez hasonló paraméterekkel rendelkező esküvő lesz, hogy meg tudjátok nézni a már berendezett termet és meggyőződhettek arról, hogy nálatok is rendben lesz.
Nehogy a végén egy szegény pincér a hely szűke miatt a nagymamán átesve a vonós négyes között landoljon egy tálca pezsgővel.

2, Mit lehet, és mit nem lehet bevinni a helyszínre?

Ez akkor kérdés, ha a helyszínnek saját konyhája van, vagy mondjuk állandó catering partnere. Érdemes letisztázni előre, hogy mit tudok bevinni, ételeket vagy italokat. Van- e lehetőség eltenni az általatok hozott ételeket például?
Mert ha ott derül ki, hogy nincs pluszhűtő és a keresztanyu által hozott 80 krémest még a szertartás előtt le kell nyomni a vendégek torkán az nem biztos, hogy a legjobb indulás.
Szóval mindenképpen tisztázzátok le részletesen, hogy mit hoztok és hova tudjátok majd elrakni, illetve ha már itt tartunk, hogy ki és milyen formában fogja szervírozni.
Vagy a saját ételek, italok felszolgálásának van-e felára? Ha például a menünk kívül minden mást ti visztek, akkor szinte biztos, hogy lesz, mert a pincérek ugyanúgy végig ott lesznek, és valakinek el is kell mosogatni, ezekért a munkaórákért pedig fizetni kell. Szóval, ha a spórolás a cél lehet, hogy érdemes kétszer átszámolni, hogy a helyszín vagy a catering csomag ajánlatai összességében nem érik-e meg jobban.

3, Meddig tarthat a buli?

Van-e valamilyen időkorlát, ami után mondjuk csak hangosítás nélkül szólhat a zene vagy sehogy? Meddig tud nyitva maradni a hely? Ki marad ott a helyszíntől?
Ha nem valamilyen külön rendezvény teremben van, hanem mondjuk egy szálloda éttermében, akkor reggel mikorra kell nekik rendbe tenni a helyet a reggelizőknek és arra mennyi idő kell?

4, Van-e öltöző vagy zárható szoba ?

Ha a szállásotok nem ott van, ahol a fogadás, akkor van-e egy olyan zárható helység, ahol lehet tartani a nászajándékokat illetve át tudsz öltözni a fogadáshoz menyecske- vagy valami kényelmesebb estélyi ruhába, és a mennyasszonyi ruhád is biztonságban lehet ott az eset további
részében. Mert ugye nem egy szűkre szabott mosdó ajtóba szorult abroncsos szoknyából kikecmeregve szeretnéd megkezdeni az asszonyéletedet.

Ki lesz a kapitány?

Az esküvőszervezés sok stresszel járó, embert próbáló feladat, az elmúlt évtizedek alatt olyan
szolgáltatói halmaz épült az esküvők köré, hogy nem véletlenül beszélünk ma már iparról a témában.
Habár a folyton gyarapodó szolgáltatások közül egyre többet vesznek igénybe itthon is a párok, az
esküvőszervező valahogy még mindig nem jellemző.
Pedig ha munka mellet szervezed az esküvőt készülj fel rá, hogy a következő néhány hónapod olyan
lesz, mintha lenne egy másodállásod, amiért még ráadásul neked kell fizetned.
Persze, ha hagysz magadnak, magatoknak időt a szervezésre, vagy tényleg nem egy világraszóló
lakodalom a célotok, akkor egész jól le lehet rendezni a dolgokat, a stressz így se marad el, de
abszolút mérsékelhető.

Viszont az esküvő napján könnyen lehet szükség egy kis segítségre, kell valaki akiben megbízol és aki
koordinál és összefogja a szolgáltatókat, és megoldja az esetlegesen felmerülő problémákat.
Így nem neked kell selyem köntösben és hajcsavarókkal a hajában, irányítanod az eseményeket,
ahelyett, hogy a barátnőiddel pezsgőznél és nyugodtan készülődnél.
Erre a posztra olyan embert érdemes találni, aki talpra esett és jól kezeli a váratlan helyzetet.
Neki minden apró részlettel tisztában kell lennie, a terem elrendezétől kezdve a szalvéták színéig.
Melyik szolgáltató mikor érkezik, mit csinál, mire van szüksége stb…. Jobb talán egy külsős személyt
választani a közeli barátok vagy családtagok helyett, mert se egy összeveszés se egy hulla fáradt
koszorúslány nem hiányzik egy esküvőről.A szolgáltatói gárda körében lehet körbe kérdezni például,
hogy van-e ilyen szolgáltatásuk vagy vállalnák-e koordinálást az esküvő napján, ott tudnak-e lenni az
elejétől legalább a vendégvárás kezdetéig és mindent irányítani és megoldani az esetleges
problémákat.