Tippek otthoni esküvő szervezéséhez

Helyszín

Szerencsére azok is gondolkodhatnak „otthoni” esküvőben, akiknek a saját lakása nem alkalmas az esemény lebonyolítására, vannak alternatív megoldások:

  • barát vagy családtag háza/ kertje
  • bérelhető vendégház/ nyaraló

+ tipp: egy nagyobb kerttel rendelkező vendégház, ahol maga az esküvő van, és a környéken pár kisebb, ahol aludhat a násznép

Létszám/ vendéglista

Itt van néhány szempont, amit nagyon érdemes végig gondolni.

 

  • A rendelkezésre álló tér mennyisége és típusa is fontos, egy kisebb kertet kevésbé érezni zsúfoltnak ugyanannyi emberrel, mint egy nagyobb lakást, és hiába nagy a ház alapterülete, ha nincs egy nagyobb egybefüggő tér, hogy a vendégek ne kis csoportokba szeparálódva legyenek.
  • A szolgáltatók, hogy milyen illet hány fős szolgáltatói gárdára lehet szükség, azt is befolyásolhatja a vendéglista hossza. Erről bővebben a szolgáltatók pontban írunk.

 

Nagyjából 25-30 fő a vízválasztó ezekben a kérdésekben.

Plusz eszközök és kiegészítő elemek

  • Mosdó, nincs mese, ez is nagyon fontos kérdés, és ha nincs megfelelő számú fürdőszoba a házban, akkor gondoskodni kell a pótlásról, szerencsére ma már lehet igényes konténeres megoldásokat találni.
  • Bútorok, asztalok, székek… ha nincs elég asztal és szék a vendégek leültetésére, vagy csak ünnepélyesebb megjelenésű bútokat szeretnétek, akkor ezeket is lehet bérelni.
  • Sátor , pavilon: a kinti esküvőknél lehet gondolkodni azon is, hogy mivel lehet megvédeni a násznépet a természet erőitől, nem csak az eső, de a napsütés ellen is illetve egy sátrat az este folyamán könnyebb ideiglenes fűtő testekkel melegen tartani. A választásnál figyelembe kell venni a kert adottságait, mert ha például vakond háló vagy föld alatti locsolórendszer van akkor az befolyásolja a rögzítés típusát.
  • A bútorok mellett, különböző esztétikai élményt fokozó eszközöket i lehet bérelni, akár plusz cserepes növényeket és virágokat is, vagy más kiegészítő elemeket pl. mobil szökőkút.
  • A pluszhűtők és ételtárolók bérléséről sem szabad megfeledkezni, ha a házban találóható eszközök mennyisége nem elegendő.
  • Hely- és igényfüggő, de ha a szertartás is a helyszínen lesz megtartva, akkor boldogságkapu vagy eskető pavilon, valamint anyakönyvvezetői asztal is kellhet.

Egyéb megoldandó kérdéskörök:

  • Szállás: ha van lagzi is erre is gondolni kell.
  • Szomszédok: az esküvő előtt, jobb körbelátogatni a szomszédságot és felkészíteni őket rá, hogy mi várható, nehogy valaki kihívja a rendőrséget csendháborítás miatt.
  • Helyi szabályok: szervezés első pontja tulajdonképpen az, hogy utána kell járni, hogy a környéken van-e például csendrendelet vagy valamilyen az átlagostól eltérő szabály.
  • Egy főleg kertben tartott esküvőnél a házba való ki-bejárást érdemes lehet előre leszabályozni, bár ez inkább nagyobb létszámnál fontos és az értékes és kényesebb tárgyakat jobb nem elől hagyni, nehogy valami a fokozódó hangulat hevében megrongálódjon vagy tönkremenjen.
  • Elegendő áram és vízforrás, ez főleg a szolgáltatókat érintő kérdés, de nem elhanyagolható.
  • Mindig legyen valamilyen esőterv.
  • Parkolás, vendégek fuvarozása.

Esemény jellege, részei:

  • Vendégvárás: amíg minden vendég megérkezik, még a szertartás előtt, pár apró sütemény, pogácsa, pezsgő, üdítő. Ezt akkor is érdemes felvenni a programba, ha csak szertartás lesz.

 

  • Szertartás:
    1. Anyakönyvvezetői hivatalban, a hivatalos rész, ezt akár másik napon is meg lehet ejteni, a két tanúval.
    2. Helyszínen, ez esetben otthon, szertartás vezetővel vagy ha a hivatalos rész már megvolt, akkor akár egy barát vagy családtag is levezetheti az eskütételt.

 

  • Fogadás/ vacsora: álló fogadás, büféasztalos megoldás vagy ültetett vacsora is lehetséges.
  • Lagzi
  • Másnapi reggeli, ha van lagzi és utána ott alszik a násznép, valamit másnap reggelre is kell biztosítani, akár az előző estéről maradt ételek, morzsaparti jelleggel.

Szolgáltatói gárda

  • Plusz szolgáltatások otthoni esküvő esetén:
    • takarítás:  takarító szolgálat az esküvő előtt és után is érdemes
    • kert rendezés,  a nagy nap előtt nem árt ezt is profikra bízni

 

  • Nélkülözhető
    1. vőfély, ceremóniamester : 30-40 fő alatt, egy helyszínen, nem feltétlenül szükséges
    2. szertartás vezető: ha van szertartás a helyszínen, de ezt akár egy barát celebrálja
    3. szervező, koordinátor: az esküvő méretétől függ és attól, hogy ki mennyire szeretne bajlódni a szervezéssel
    4. dj/ zenekar: mérettől, férőhelytől is függ,
    5. videós: az első szempont, hogy van-e akkora hely, ahova érdemes hívni valakit, aki egy profi kamerával jön-megy a vendégek között, vagy a hely szűke miatt ez akár zavaró is lehet

 

  • Szükséges
    • étel/ ital :
      1. catering szolgáltatás
      2. étel házhoz szállítás/ rendelés
      3. pincér ( 15 fő /1 pincér minimum)
      4. szakács
      5. esküvői torta, sütik
  • fotós
  • dekoratőr: a profi és igazán minőségi esküvői dekoráció otthon is kivitelezhető, megadja az igazi “Esküvős” életérzést

Ha nem szeretnétek lemondani otthon sem álmaitok esküvői dekorációjáról,

 

fordulj hozzánk bizalommal és mi valóra váltjuk az elképzeléseiteket.