Terülj, terülj asztalkám!

Terülj, terülj asztalkám!

Magától terülő asztal csak a mesében van,

de szerencsére mesébe illő ételeket azért tudtok biztosítani az esküvőtökre is.

Ebben az írásban kicsit körbejártuk az esküvői catering nyújtotta lehetőségeket.

 

 

Enni vagy nem enni? Ez itt nem is kérdés!

Mit enni? Mennyit és hogyan?  Na, ez már inkább.

Amennyiben étteremben vagy olyan helyen tartjátok az esküvőt, ahol helyben főznek,

esetleg állandó partnerrel hozatják az ételt akkor viszonylag könnyű a dolgotok.

A legtöbb ilyen helyszínen vannak lakodalmas menük, amik közül tudtok választani

és a legtöbb helyen a felszolgálás is adott.

De mi a helyzet a külső helyszínekkel, rendezvény termekkel

és úgy általában a fenti kvalitásokkal nem rendelkező helyszínekkel,

vagy ahol konyha kapacitása egyszerűen nem tud kiszolgálni egy komplett lakodalmat?

Akkor keresni kell egy catering céget.

Mindegyik cég más, így érdemes alaposan utána járni,

hogy pontosan milyen szolgáltatások vannak a repertoárjukban,

és azokat kiválasztani, aki a ti esküvőtök helyszínéhez és forgatókönyvéhez a legjobban illenek.

 

 

Azért, hogy segíthessünk nektek megtalálni a megfelelő kiszállítókat,

összeszedtünk néhány kérdést,

amit érdemes lehet feltenni a szolgáltatónak vagy magatoknak szerződéskötés előtt.

  • Biztosítják a rendezvényre a tányérokat, evőeszközöket?
  • Vannak-e bútoraik? Asztalok, székek, büfé asztal….stb.
  • Csak a vacsorát vállalják vagy a vendégvárástól az éjféli büféig mindent? Esetleg reggeli morzsapartit ?
  • Felszámolnak felszolgálási díjat is?
  • Vállalják-e külön hozott italok, sütemények szervírozását is, azok tárolását, hűtését?
  • Van szolgáltatói vacsora, esetleg külön szolgáltatói menü?
  • Naponta hány esküvőre biztosítják a catering szolgáltatást?
  • Dolgoztak együtt már esetleg az általatok kiválasztott helyszínnel?
  • Terítéskor felteszik az ültető kártyákat, gondoskodnak az ülésrendről?
  • Van lehetőségetek a menü kipróbálására? Van-e kóstoló, még szerződéskötés előtt?
  • Tudnak biztosítani ételeket vegetáriánusok, ételallergiások részére is?
  • Milyen különleges repertoárjuk van, például mobil kemence, limonádés pult…stb.
  • Van-e kedvezmény a gyerekeknek?
  • Mikor kell fixálni a végleges létszámot? Mi történik, ha mégis többen lesznek?
  • Honnan szerzi be az alapanyagokat?
  • Minden engedélye megvan?
  • Vízre, áramra szüksége van-e?
  • Milyen helyszíneket vállalnak? Szabadtéri, sátras lagzi, vidéki kiszállás?
  • Van-e egyenruhájuk, és ha igen milyen? Illetve tematikus vagy dress code-os esküvőhöz tudnak-e megfelelő egyenruhát biztosítani?
  • Mi történik a maradékkal?
  • Az ajánlatuk minden költséget tartalmaz-e?
  • Túl hamar elfogyó italokat ételeket, tudják-e pótolni?

 

A 2020 márciusa óta fennálló vészhelyzet miatt az ételekkel kapcsolatos higiéniai előírások sokat szigorodtak.

 A megbeszélések során külön érdemes figyelmet fordítani a járványhelyzet miatt kialakult változásokra is.

Első körben győződjetek meg róla, hogy az adott cég mindig naprakész az aktuális szabályok állásával 

és be is tartja azokat mind az előkészületek, mind a helyszíni munka során.

Sokkal szigorúbb szempontoknak kell megfelelni az ételek behozatalával, 

tárolásával, a maradékok begyűjtésével és elcsomagolásával kapcsolatban is. 

Ennek részleteire mindenképpen térjetek ki.

 

Vissza az oldalra>>>

 

 

 

 

Erika Sasvári